.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت ارائه عملکرد از سوی نمایندگان مجلس گیلان
نیما حاجتی ضیابری
ضرورت ارائه عملکرد از سوی نمایندگان مجلس گیلان

این روزها خبرهایی بصورت جسته و گریخته مبنی بر آغاز فعالیت برخی اشخاص برای حضور در انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی در سطح استان گیلان به گوش می رسد . خبرهایی که عمدتاً نشان دهنده فعالیت برخی از : مدیران ، مسئولان ، نمایندگان پیشین و حتی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی می باشد . اهمیت این موضوع تا حدی است که جانشین معاونت امور اجرایی و انتخابات شورای نگهبان اخیراً طی همایش فصلی اعضاء شبکه نظارتی دفتر نظارت و بازرسی به انتخابات شورای نگهبان شهرستان رشت که در مهدیه این شهر برگزار گردید ، در بخشی از سخنرانی خود اظهار داشت : (( بر اساس تحقیقات و آسیب شناسی صورت پذیرفته بیشترین عامل تحریک کاندیدها جهت تبلیغات زود هنگام را نمایندگان فعلی مجلس فراهم می کنند که این موارد از چشم دستگاه های انتخاباتی دور نخواهد ماند )) !!!

از اینرو در این یادداشت سعی بر آن شده تا بصورت مختصر به پاره ای موارد به شرح زیر اشاره گردد :

به طور کلی افزایش تعامل مسئولان با نمایندگان استان و جدیت لازم برای پیگیری مطالبات و مصوبات هیات دولت از جمله عوامل موثری هستند که در جهت تحقق خواسته های مردم دارای جایگاه ویژه ای می باشند و طبق اصل 84 قانون اساسی : (( هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید . ))

اما توجه داشته باشیم که وقتی نماینده ای با هزینه های کلان وارد مجلس می شود ، چه طور می تواند پاسخگوی حجم انبوهی از مطالبات بر حق مردم باشد ؟ و آیا اصولاً چاره ای جز جبران هزینه های صورت پذیرفته در طی دوران نمایندگی خود داراست ؟

از سویی دیگر ، کمی هم به وعده های دوران انتخابات بازگردیم ، به راستی تا چه حدی آن وعده ها به خود جامع عمل پوشانیده است ؟

این ها تنها گوشه ای از سوالات فراوانی است که در ذهن مردم شریف استان گیلان نقش بسته است . آری ، اینک زمان آن فرا رسیده تا هر یک از نمایندگان محترم گیلان ، به بیان و ارائه آمار های روشنی در هریک از حوزه های انتخابیه خود بپردازند تا بدانیم در طول این مدت چه میزان پیشرفت داشته ایم ؟

اگرچه شاید عده ای از مردم از این امر آگاهی داشته باشند ، اما همانطور که در ایام انتخابات هر یک از نمایندگان محترم مشتاق کسب رأی مردم بودند ، اینک مردم نیز مشتاق پاسخگویی این عزیزان می باشند !

در پایان به فرمایشی از حضرت امام خمینی (ره) اشاره می نمایم ، که فرمودند :

«و انشاءالله نمایندگان محترم مجلس سنگینی بار مسؤولیت و رسالت خود را در این امر خطیر احساس کرده و می کنند و به خوبی دریافته اند که نظام و مردم از آنان چه انتظاری دارند، که باید گفت مجموعه خواسته ها و انتظارات اسلامی مردم از مجلس رفع گرفتاری ها و محرومیت ها و دگرگونی در نظام پر پیچ و خم اداری کشور، از انتظارات به حقی است که باید آنها را جدی گرفت . و نمایندگان محترم مجلس قبل از پرداختن به لوایح و تبصره ها و مواد غیر ضروری به فکر مسائل اصلی و کلیدی کشور باشند و بر اساس اسلام عزیز در کمیسیون ها با طرح قوانین و لوایح به سمتی حرکت کنند که مشکلات اساسی مرتفع و سیاستهای زیربنایی کشور در امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در راستای کمک به محرومین و رفع استضعاف مدون و به مورد اجرا در آید . » (*)

(*)صحیفه نور، ج 20، ص 214


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 اسفند 1389
نمایندگان گیلان به خصوص رشت وآقای کوچکی نژاد عملکرد بسیار ضعیفی داشته اند. بیشر به دنبال دخالت در انتصابات بودند تا طرحهای کلان.ادعای آنها زیاد است ولی توانمندی بسیار پایی روز قیامت چه جوابی خواهند داشت.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.